Sök

Sqore vill växa – rekryterar nya toppchefer

Sqore

Pernilla Carlström och Alexander Leppänen.

Towe Boström

Towe Boström

Reporter

Rekryteringsstartupen Sqore vässar teamet med en ny finanschef och en ny marknadschef.

Företaget Sqore har utvecklat en plattform som hjälper företag och universitet att rekrytera personer genom olika former av "jobbsökartävlingar".  

Företaget, som grundade  av Robert Lyngman, Chu Zhu, Gustav Borgefalk och Niklas Jungegård, tog tidigare i år in 30 miljoner kronor i riskkapital. Investerade gjorde bland annat riskkapitalbolaget Northzone och finansmannen Mats Gabrielsson.

I dag finns ett 40-tal medarbetare på kontoret i Stockholm och Sqore har nu stärkt upp teamet med två nyckelrekryteringar.

Pernilla Carlström arbetar sedan januari som marknadschef, vilket är en nytillsatt position på Sqore. Hon har en bakgrund inom spelbranschen och kommer senast från rollerna som produktchef och marknadschef på Novamedia, som bland annat driver Postkodlotteriet.

"Sqore, som just använder speldynamik och digital plattform för att attrahera och rekrytera talang, är ett oerhört spännande företag i en annars konservativ bransch", säger Pernilla Carlström.

Samtidigt har Alexander Leppänen nyligen gått in i rollen som finanschef, detta efter att den tidigare finanschefen Johan Janson gått vidare till riskkapitalbolaget NFT Ventures.

Alexander Leppänen har under de senaste åren arbetat inom MTGx där han bland annat byggt upp bolagets e-sportsportfölj samt drivit projekt för ESL och Dreamhack.

"Efter att ha suttit på investerarsidan i ett antal år kände jag snabbt att Sqore satt på en unik kombination av ett passionerat management-team, en fantastisk produkt med potential att bli en marknadsstandard", säger Alexander Leppänen.

Sqores medgrundare Niklas Jungegård är även han exalterad.

"Deras erfarenheter och tänk kommer väl till pass när vi ska ta Sqore till nästa steg, vi har nu ett team som är riktigt starkt", säger Niklas Jungegård.

Breakit har tidigare avslöjat att förlusterna för Sqore ökat. Under förra året gjorde bolaget ett minusresultat på 10 miljoner kronor, att jämföra med minus 5,7 miljoner kronor förgående år.

Samtidigt omsatte bolaget över 17 miljoner kronor, en ökning med runt 1,5 miljoner jämfört med 2015.

"Målet är att Sqore.com kommer växa över 100 procent i år. Hela bolaget kommer inte vara tresiffrigt, men tvåsiffrig omsättningsökning", säger Niklas Jungegård.

Läs mer