Spotify presenterade mycket – men var tysta om heta trenden: “Kan vara att de missat bollen”

Spotify Clubhouse Sociala medier
Spotify presenterade mycket – men var tysta om heta trenden: “Kan vara att de missat bollen”

Daniel Ek på Stream On-eventet. Foto: Skärmklipp / Breakit

Breakit

Breakits chefredaktör Jon Mauno Pettersson följde som många andra Spotifys stora event Stream on – men blev inte helt övertygad.

Spotify presenterade flera nyheter under sitt online-event tidigare i veckan. En sak var det däremot väldigt tyst om – det nya sociala mediet Clubhouse och hela trenden inom sociala ljudupplevelser.

“Jag tycker att det är tråkigt på sätt och vis. Jag hade ändå hoppats att Spotify skulle komma med någonting lite mer nytt än smarta annonslösningar och att prata om visioner. Jag saknade att man inte riktigt vågade prata om live-momentet som blivit en stor trend senaste veckorna”, säger han i Breakit Live.

Han konstaterar vidare att mycket fokus låg kring att visa att Spotify fortsatt kan växa, bland annat genom att expandera till 80 nya marknader. Daniel Ek konstaterade exempelvis att "det här bara är början".

Men han hade ändå hoppats på mer.

“Jag vet inte, men det kan ha varit helt enkelt att de har missat den bollen lite (live-samtal, reds. anm.) och inte hade så mycket förberett. Och då har man inte så mycket nyheter att presentera om det heller.”

Se hela Breakit Live här:

 

Läs mer

Spotifys Clubhouse-dödare Greenrom – så bra (och kul) är den

Det är inte bara live som är grejen med Clubhouse – har Spotify förstått det?

Kändisarnas nya extraknäck – så mycket drar hajpade Memmo in

Läs fler artiklar
LÄS MER