Omsättningen uppgick till 77,7 miljoner kronor. Rensat för en engångsintäkt förra året innebär det en ökning med 11 procent.
Rörelseresultatet för spelutvecklaren landade på samtidigt på -39 miljoner kronor – en kraftig försämring jämfört med fjolårets kvartal, då vinsten låg på strax över 11 miljoner.
I ett pressmeddelande säger vd Bo Andersson Klint att en tung satsning på spelutveckling har gjort att kostnaderna ökat under kvartalet.
"Vi befinner oss i en expansiv fas med satsningar inom alla affärsområden, vilket påverkar lönsamheten på kort sikt. Vi gör satsningarna för att ta Starbreeze till nästa nivå, med målet att nå intäkter om minst 2 miljarder kronor redan år 2020".
Starbreeze har de senaste åren satsat allt hårdare på VR-teknik. Bolaget har bland annat köpt en VR-studio och satsat på spelet Payday2 för VR.
I rapporten försvarar Starbreeze sin satsning, och menar att tekniken är här för att stanna.
“Starbreeze är fortsatt helt committade till sin expansion inom virtuell verklighet”.
Det framgår även att Dubai-projektet, ett nytt VR-center som Starbreeze är huvudleverantör till, närmar sig lansering. Bolaget kommer att att ha med sju VR-upplevelser från start.
Av Starbreeze nettoomsättning på 78 miljoner kronor i det tredje kvartalet stod Payday för drygt 24 miljoner och Dead by Daylight för drygt 47 miljoner.