Breakit - Tekniska problem hos Avanza
Foto: TT

Tekniska problem hos Avanza

Direkt / Breakit
Direkt / Breakit
14 nov 2017, kl 15:44

Nätmäklaren Avanza har på tisdagen haft tekniska problem på grund av strömavbrott hos en nätleverantör.

Direkt / Breakit
Direkt / Breakit
14 nov 2017, kl 15:44

Avanza skriver kring klockan 15.15 på twitter att orderläggningen återigen fungerar och att kontoinformation läses in successivt. Detta efter att större omstart skett efter strömavbrottet.

Nätmäklarens vd Rikard Josefsson säger i en uppdatering till Nyhetsbyrån Direkt att det skett ett missförstånd vad gäller hans tidigare uttalade om att kunderna ska hållas "skadeslösa".

Han påpekar att telefonmäkleriet fortsatt varit öppet för orderläggning. Kunder som trots allt upplever att de tekniska problemen haft en negativ påverkan får göra en reklamation och gärna höra av sig till Avanzas kundservice.

Läs mer om:
Läs fler artiklar
Läs nästa artikel