Elgiganten dubblade försäljningen under Singles day

Breakit - Elgiganten dubblade försäljningen under Singles day
Foto: TT
Finwire / Breakit
Finwire / Breakit

Hörlurar, högtalare, mobiler och tv-apparater var storsäljare.

Finwire / Breakit
Finwire / Breakit

Singles Day var stark hos Elgiganten i år och såg ökningen i efterfrågan motsvara den för Black Friday under första året i Sverige för fem år sedan. Det framgår av ett pressmeddelande.

Singles Day hölls under lördagen den 11 november och marknadsfördes hårt för att bli uppmärksammat bland svenska kunder.

”Vi dubblade försäljningen jämfört med motsvarande dag förra året, vilket tyder på att kunderna verkligen tog till sig budskapet. Med den här starten råder det ingen tvekan om att Singles Day är här för att stanna”, säger Niclas Eriksson vd för Elgiganten.

Elgiganten har däremot långt kvar till den kinesiska e-handelsgiganten Alibaba som sålde för över en miljard – under de första två minuterna av Singles day.


De mest efterfrågade produkterna gick att finna i hörlurar, högtalare, mobiler och tv-apparater.

Härnäst väntar Black Friday som blivit Sveriges största handelsdag. Den hålls den 24 november.

”Förra året hade vi 1,3 miljoner kundbesök under Black Friday och vi omsatte mer produkter än någonsin tidigare. Black Friday passerade därmed juldagen och blev årets största handelsdag och gav oss en flygande start på julhandeln. Vi räknar med att Black Friday blir ännu större i år”, säger Niclas Eriksson.

Läs fler artiklar

På breakit.se sparar vi information om ditt besök i kakor. Se vår policy.

OK
Läs nästa artikel