Bonnier Growth Media investerar i digital innehållsmarknadsföring

Breakit - Bonnier Growth Media investerar i digital innehållsmarknadsföring
Christian Albinsson, Jonas von Hedenberg och Niclas Wikström. Foto: Pressbild Oh my.
Sanna Wolf-Watz
Sanna Wolf-Watz
Webbredaktör

Bonnier Growth Media (BGM) köper in sig i innehålls- och digitalbyrån Oh my.

Sanna Wolf-Watz
Sanna Wolf-Watz
Webbredaktör

Efter investeringen kommer BGM att äga 20 procent av Oh my som jobbar med att sälja in digitala lösningar till printkunder. Innehållet avgör om det ska bli i form av text, video, podcast eller webb. Det här är inte BGMs första investering inom den här typen av marknadsföring. Sedan tidigare äger bolaget innehållsbyrån Spoon som redan tidigare har haft samarbete kring digitalisering och teknik med Oh my.

Ulrika Saxon som är vd för BGM säger i ett pressmeddelande att de genom Oh my får en bredare bas att stå på.

”Contentmarketing är ett prioriterat område inom Bonnier”, förklarar hon.

Oh my startade 2011 och har sedan dess haft en hög tillväxthastighet. I dag finns bolaget med sina 60 medarbetare i Stockholm, Piteå, Halmstad och Malmö. Förra året låg omsättningen på drygt 40 miljoner kronor, i år väntas den komma upp till 50 miljoner. De producerar innehåll för bland andra Metro, Viasat, Filip och Fredriks podcast, Universum och Svenska kyrkan.

”Det viktiga för oss har varit att få in en stor långsiktig ägare där det finns en industriell logik bakom engagemanget”, skriver Oh mys grundare Christian Albinsson i samma pressmeddelande.

Läs fler artiklar
Läs nästa artikel