Wrapp har tagit fram en tjänst som gör det möjligt för till exempel butiker och restauranger att skicka rabatterbjudanden till trogna kunder – eller konkurrenternas mest trogna kunder.
Bolaget har satsat hårt på att få till samarbetsavtal med storbankerna, så att Wrapp ska få tillgång till information om vad bankernas kunder köper när de handlar med kort. Flera banker har som en del av samarbetet också köpt in sig i Wrapp.
Nu tar Wrapp ännu ett steg på den inslagna vägen, när Nordea investerar för andra gången i rabattappen.
"Vi har samarbetat med Wrapp i två år och det känns naturligt för Nordea att backa Wrapps vidare expansion med fokus på Sverige och Finland. Wrapp bidrar med värde för våra kunder genom att erbjuda dem skräddarsydda erbjudanden baserat på data", säger Nicklas Ilebrand på Nordea.
Wrapps vd Aage Reerslev jämför Wrapp med när Mastercard en gång i tiden byggdes upp, som ett bolag där banker kunde ingå i ett nätverk och på så sätt bygga värde åt kunderna.
"Vi ser det som ett enormt styrkebesked att fler och fler banker väljer att både integrera och investera i Wrapp. Att vår första strategiska partner Nordea, som vi jobbar oerhört nära, väljer att utöka sin andel gör oss extra stolta. Det vittnar om att Nordea tar såväl innovation som konsumenternas integritet och nytta på stort allvar", säger Aage Reerslev.