Sök

Webgallerian ska bli störst i Sverige – satsar på social shopping

webgallerianhandel

Foto: Istockphoto/Poike

Towe Boström

Towe Boström

Reporter

E-handelsplattformen Webgallerian stöper om sin plattform och satsar på att bli Sveriges största marknadsplats på nätet.

Webgallerian, som samlar e-handelsbutiker på sin plattform, genomför en nylansering med målsättning att bli Svergeis största marknadsplats på nätet. 

Konceptet går ut på att butikerna får ett eget "skyltfönster" där de kan marknadsföra sitt varumärke. Nu gör man om konceptet mot en mer social plattform för att locka fler handlare till sig.

”Det blir mer social shopping, möjlighet att dela och mer redaktionellt material som lyfter fram och profilerar butikerna”, säger vd:n och grundaren Ingemar Gleissman.

Webgallerian tar i provison från sina e-handlare på plattformen. Idag finns runt 100 olika e-handlare representerade på Webgallerian. 

"Butikerna får en attraktiv säljkanal och dessutom assistans med betalningar och logistik, säger Ingemar Gleissman. 

Webgallerian grundades 2012 och omsatte cirka 760.00 kronor under räkenskapsåret som avslutades i juni 2016. Resultatet landade då på 24.000 kronor. 

Läs mer