Caroline Roth har ett förflutet som global marknadschef för klädbolaget Gant. Emma af Robson var tidigare vd för Stampen-bolaget Modern women media. I somras lanserade duon sin startup Warpin media, med målet att bli en mediebyrå specialiserad på virtual reality, VR, och augmented reality, AR. Med sig hade Warpin-grundarna en hemlig ängelinvesterare. Di Digital rapporterar nu att Tom Persson, H&M-arvinge och bror till klädjättens vd Karl-Johan Persson, har investerat i bolaget via sitt företag Comade Sthlm. Totalt har Warpin media tagit in 10-15 miljoner kronor för att finansiera sin vision om att hjälpa annonsörer att göra relevant kommunikation i VR och AR, enligt vd:n Caroline Roth. ”Investeringen ska ligga till grund för vår aggressiva expansionsplan för att sätta oss på kartan som en global aktör för VR och AR", säger hon till Di Digital. I styrelsen sitter ängelinvesteraren Fredrik Olofsson, som tidigare investerat i Trine och grundat Mobisleapps. Där finns även Filip Lindqvist, som är knuten till investmentbolaget DIG Investment – bolaget som drivs av Martin Söderström, gift med H&M-arvingen Charlotte Söderström. Enligt Caroline Roth har dock ingen av dessa aktörer gått in med pengar i Warpin media. ”De har fungerat som bollplank och sitter med i styrelsen. Men de har inte gått in som investerare. Vi är förhindrade av sekretessavtal från att berätta om ängelinvesteraren”, sade hon till Breakit i somras. VR och AR spås ha stor potential. Frågan, som med all ny teknik, är hur stort det kan bli bland den breda massan – och hur långt bort ett genombrott är. Någon som kan skynda på utvecklingen är att Facebook i dagarna tillkännagav en massiv offensiv på området.