Sök

Efter Metro – nu gör Qviberg affärer med Aviciis ex-manager

Arash "Ash" Pournouri och Mats Qviberg blir affärspartners. Foto: Pressbild samt TT.

Erik Wisterberg

Erik Wisterberg

Reporter

Custos köper in sig i Self Made, talangplattformen skapad av Arash "Ash" Pournouri.

Den forne Avicii-managern och entreprenören Arash "Ash" Pournouri vill bryta ny mark i den digitala musikvärlden. Breakit berättade nyligen om hans nya storsatsning – talangplattformen ”Self Made”, som också ska mynna ut i ett tv-program.

"Först och främst är Self made en plattform för talanger som har en ny syn på sitt artistskap. Vi bygger allt digitalt från grunden”, sade Arash Pournouri till Breakit.

Nu rapporterar Resumé att finansmannen Mats Qvibergs investeringsbolag Custos kliver in som delägare i projektet. 

Samma bolag köpte nyligen gratistidningen Metro, och i samband med affären flaggade bolagets vd Christen Ager-Hanssen för att målet är att bygga upp en större mediekoncern. 

Custos äger sedan tidigare 25 procent av näringslivssajten Realtid. 

”Hela Self Made-konceptet ligger helt i linje med hur vi ska utveckla vår mediekoncern. Vi kommer att ligga i framkant i den digitala utvecklingen och vi tror starkt på att gå mot ett livsstilskoncept", säger Christen Ager-Hanssen i en kommentar enligt Resumé.

Metro blir nu mediepartner till Self Made, som enkelt beskrivet är en digital talangjakt. 

Arash "Ash" Pournouri har tidigare uppgett för Breakit att Self Mades plattform kan appliceras på andra kreativa områden förutom musik. Målet är att skapa en global plattform där kreatörer kan nå sin publik helt digitalt. 

Läs en intervju med Ash om satsningen här

Läs mer