Sök

Molnet du kan bära runt halsen gjorde crowdfundingsuccé

RevaultBraceit

FOTO: Pressbild från Braceit

Sanna Wolf-Watz

Sanna Wolf-Watz

Webbredaktör

Braceit uppnådde sitt crowdfundingmål på 65.000 dollar på två dagar till det lokala molnet Revault. Nu satsar de på 100.000 dollar.

Braceits crowdfundingkampanj för produkten Revault, som vi berättade om i veckans break i helgen, har gått över förväntan.

“Det känns härligt! Vi nådde målet snabbare än väntat. Den feedback som vi hade fått från marknaden indikerade att det skulle gå bra, men jag är ändå förvånad att det gick så snabbt”, säger Josef Haddad, vd för Braceit.

Produkten är en korsning mellan molntjänst och usb-minne med en designad hårdvara som ger dig tillgång till ett alldeles eget moln, som kan bäras runt halsen eller handleden.

Hittills har fler än 270 personer beställt produkten. Köparna kommer från hela världen.

“Vi har beställare från Thailand, Singapore och Japan. Majoriteten är från USA, men vi vill gärna se fler från Sverige”, säger Josef Haddad.

Nu ska företaget utveckla kampanjen och rikta den mot de som redan tecknat sig för den.

“Om vi når upp till 100.000 dollar lanserar vi fler valmöjligheter, som olika färger på armbandet, och nya features”, säger Josef Haddad.

Vilka eventuella features det blir vill han inte gå in på.

“Vi har jobbat med vårt community hittills och vill fortsätta i samma anda och höra vad de vill se för nya saker”, säger Josef Haddad.

Läs mer