Svenska Spotify är alltjämt herren på täppan på den globala marknaden för musikstreaming. Men konkurrensen har ökat rejält under de senaste åren.
Nu rapporterar MBW att Spotify har inlett ett samarbete med Donald Trumps hatobjekt nummer ett: The New York Times.
Tidningen kämpar hårt för att sälja digitala prenumerationer. För att locka till sig fler kunder bjuder The New York Times nu alla som tecknar en ettårig digital prenumeration på gratis tillgång till Spotify Premium.
Liknande samarbeten har Spotify tidigare gjort med såväl mobiloperatörer som andra mediehus, exempelvis i Storbritannien.
Den senaste officiella siffran över antalet betalande prenumeranter för Spotify kom i september.
MBW spekulerar i att streamingtjänsten han en chans att nå milstolpen 50 miljoner prenumeranter under det första kvartalet i år.
Daniel Eks största huvudvärk för närvarande är dock sannolikt relationen med skivbolagen, samt tumskruvarna i det jättelika konvertilbellån som dras åt ifall bolagets börsnotering skjuts upp.