Breakit lanserar ny storsatsning: "Den här typen av material saknas"

Breakit - Breakit lanserar ny storsatsning: "Den här typen av material saknas"
Breakits redaktion. Foto: Björn Leijon.
Breakit
Breakit

Nu utökar vi vår nyhetsrapportering med guidande artiklar för startups – under nya varumärket Breakit how to.

Breakit
Breakit

Att det är en utmaning att driva en startup vet alla som gör det – även vi på startup- och techsajten Breakit. Därför lanserar vi nu ett nytt varumärke: Breakit how to – en ny avdelning på breakit.se som ska hjälpa alla som vill dra igång en startup eller växa med sitt bolag.

"Dels märker vi att det saknas den här typen av guidande material till tillväxtbolag. Dels har vi som jobbar på Breakit själva behövt råd och tips i vår egen startupresa", säger Camilla Björkman som är affärsutvecklingschef på Breakit sedan november.

Konkret innebär satsningen att vi, under vårt nya varumärke, utökar vår nyhetsrapportering med guider, råd och tips.

"Vi har sedan dag ett pratat om att vi vill bli bättre på att guida och hjälpa våra läsare i den snåriga entreprenörsdjungeln. Den här satsningen kommer bli ett klockrent komplement till våra raka och hårda affärsnyheter och avslöjanden", säger Jon Mauno Pettersson, nyhetschef på Breakit.

Enligt en stor enkät som Breakit nyligen genomförde står det nämligen klart att hela 53 procent av Breakits över 120 000 unika läsare i veckan utgörs av just entreprenörer.

"Redan idag har vi extremt kunniga och initierade läsare. Men vi vet också att allt fler unga, hungriga blivande entreprenörer läser oss på daglig basis och inspireras av bolagen och profilerna vi bevakar. Förhoppningsvis kommer den här satsningen att bidra till att skapa morgondagens stjärnskott", säger Jon Mauno Pettersson.

Ett utvalt antal kategorier på Breakit how to presenteras av en partner. I dagsläget är två klara: Almi, som hjälper företagare med finansiering och rådgivning, presenterar tillväxtkategorin och digitala bokföringstjänsten Wint presenterar kategorin om ekonomi- och skatt. Utöver presentatörskapet kommer de även att ha varsin nativeserie under året.

"Precis som man ska tänka som entreprenör kombinerar vi nytta för våra läsare, nytta för våra partners och pengar in till Breakit. Klockren win-win-win", säger Camilla Björkman.

Spana in vår nya storsatsning här – och kom gärna med tips och feedback! Mejla camilla@breakit.se eller jon@breakit.se!

Läs fler artiklar
LÄS MER