Vill lära ut digital marknadsföring – fyller kassan med nya miljoner

Breakit - Vill lära ut digital marknadsföring – fyller kassan med nya miljoner
Breakit
Breakit

Utbildningsverktyget DMP Microlearning fyller kassan med 3,5 miljoner kronor.

Breakit
Breakit

DMP Microlearning är en startup som vill lära ut digital marknadsföring med hjälp av sin app. Nu står det klar att bolaget, inför lanseringen av appen, fyller på kassan med 3,5 miljoner kronor. 

Pengarna kommer från Milky Way Cap och SalesInvest, som sedan tidigare är de största ägarna efter grundaren

Bolaget värderas i affären till 30 miljoner kronor. 

“Efter en global lansering kommer nästa investering att ske som en A-runda med pris om minst det tredubbla”, säger Rufus Lidman, vd och grundare av DMP Microlearning.

Bolaget har sedan tidigare tagit in 2,5 miljoner kronor från grundare och investerare.

Läs fler artiklar
LÄS MER