H&M värvar Malin Cumzelius från streamingjätten Spotify

Breakit - H&M värvar Malin Cumzelius från streamingjätten Spotify
Malin Cumzelius. Foto: Lars Pehrson/SvD/TT samt skärmdump ur reklamfilm för Allastudier.se.
Erik Wisterberg
Erik Wisterberg
Reporter

Hon lämnar Spotify efter nära fem år.

Erik Wisterberg
Erik Wisterberg
Reporter

Malin Cumzelius, med bakgrund i den svenska pr-byråbranschen, har jobbat på Spotify sedan början av 2012. Hon har genom åren haft olika roller som press- och pr-ansvarig, exempelvis för norra Europa och Norden. 

Sedan januari 2015 har Malin Cumzelius haft titeln ”senior communications manager northern europe”.

Efter nära fem år på Spotify byter hon nu jobb till ett annat svenskt storföretag: klädjätten H&M. 

"Det stämmer. Jag lämnade Spotify efter 4,5 underbara år och arbetar nu på H&M Group. Det är precis rätt tid för nya utmaningar", skriver Malin Cumzelius i ett sms till Breakit.

Enligt Malin Cumzelius profil på Linked in ska hon jobba på H&M:s affärsområde New Business. Där samlas koncernens fristående varumärken som Weekday, Cos, H&M Home, Monki samt & Other Stories.

Där finns även Björn Magnusson, ansvarig för H&M:s investeringsverksamhet kallad H&M CO:LAB. Via den grenen har H&M köpt in sig i startups som Worn Again och Kenza Zouitens Ivyrevel.

Vilken roll Malin Cumzelius får på H&M är i skrivande stunt oklart. 

"Det stämmer att Malin har börjat arbeta inom H&M-gruppen på New business. Just nu kan vi inte kommentera mer om Malins specifika roll men är väldigt glada att Malin blir en del av vårt team", skriver H&M:s informationschef Kristina Stenvinkel i ett mejl till Breakit. 

Läs fler artiklar

På breakit.se sparar vi information om ditt besök i kakor. Se vår policy.

OK
Läs nästa artikel