Spotify säger hejdå till 2016 med sin största reklamkampanj hittills

Breakit - Spotify säger hejdå till 2016 med sin största reklamkampanj hittills
Johanna Ekström
Johanna Ekström
Reporter

Den svenska streamingtjänsten drar igång sin största kampanj någonsin - och den är inte digital.

Johanna Ekström
Johanna Ekström
Reporter

Nu säger Spotify hejdå till det här året med en reklamkampanj som rullas ut i 14 länder med lokala budskap riktade till användarna som:

“Dear 3,749 people who streamed ‘It's The End Of The World As We Know It’ the day of the Brexit Vote. Hang in There".

Kampanjen har rullats ut i USA, Storbritannien, Danmark och Frankrike och kommer snart även till ytterligare tio länder, däribland Sverige, rapporterar sajten Creativity.

Kampanjen har skapats av Spotify själva på kontoret i New York.

Idén till kampanjen fick Spotify efter förra årets kampanj “Year in music” där användarna fick statistik på vad de lyssnat på under året, som sedan delades flitigt i sociala medier. 

"Det har debatterats om ‘big data’ hämmar kreativiteten i marknadsföringen, men vi har ställt det på sin spets istället. Vi ser data som något som inspirerar och som ger insikt i känslor som människor uttrycker”, säger Spotifys marknadschef Seth Farbman till Creativity.

Hur mycket kampanjen har kostat framgår inte.

Fler bilder från kampanjen kan du se här.

Läs fler artiklar

På breakit.se sparar vi information om ditt besök i kakor. Se vår policy.

OK
Läs nästa artikel