Sök

Här är svenska Quizkampens nya storsatsning: "Ett jätteland"

FEO MediaQuizkampenIndien

Breakit

Breakit

Succéspelet har ställt in siktet - på Indien.

Det svenska mobilspelet Quizkampen är en braksuccé, både sett till antalet användare och ekonomiskt. I dag spelar cirka 80 miljoner människor frågesport-spelet i 20 länder runt om i världen. Det svenska bolaget bakom spelet, FEO Media, omsatte ifjol 126 miljoner med ett resultat på 68 miljoner kronor.

Bakom appen står brödraparen Robert och Henrik Willstedt och Kalle och Olle Landin.

Nu vill bolaget gasa ytterligare. I dag står det klart att Quizkampen tar klivet in i Indien. 

“Det handlar inte bara om att det är ett jätteland. Indien befinner sig även i en snabb utveckling, med högre utbildning och bättre levnadsstandard för stora grupper, samtidigt som allt fler skaffar sig smarta telefoner”, säger Olle Landin, grundare av FEO Media.

Frågorna till spelet kommer att producera och granskas lokalt i Indien.

“Men spelet når bara framgång om man har ämnen och frågor som man känner till och är intresserade av i de olika länder där man kan spela Quizkampen. För Indiens del handlar det till exempel om Bollywoodfilmer och annan indisk kultur, sport och indiskt samhällsliv”, säger Olle Landin.

Läs mer