Sök

TV4 börjar kränga matboxar - ska leverera guldkant i vardagen

TV4-Gruppen

Johanna Ekström

Johanna Ekström

Reporter

"Det är ett kvalitativt sätt att nå konsumenterna och få dem att testa produkterna hemma i deras rätta kontext”.

TV4-gruppens så kallade “matekosystem” Köket växer. I nuläget finns bland annat sajten Köket.se med recept, bloggar och mat-klipp.

Dessutom driver man näthandeln Kökets favoriter, där TV4-Gruppen i samarbete med Adlibrisgruppen säljer olika produkter relaterade till matlagning.

Nu lanserar Köket också en prenumerationsbox med mat- och bakprodukter, det rör sig alltså om en matkasse utan mer en slags inspirationsbox. 

Enligt ett pressmeddelande ska boxarna leverera extra “guldkant i vardagen”.

“Många konsumenter saknar tid att hitta inspiration när det gäller nya produkter inom mat, kök och bakning. Lösningen är en box som inte bara ger konsumenten efterlängtad inspiration, utan även kommer in i hemmet”, säger Mikael Ritsfalk, kommersiell produktchef för Kökets box i ett uttalande.

Boxen kommer att kompletteras med recept och olika tips från Kökets redaktion. 

“Med Kökets box vill vi erbjuda våra samarbetspartners och annonsörer ett kvalitativt sätt att nå konsumenterna och få dem att testa produkterna hemma i deras rätta kontext”, säger Camilla Everberg, affärsområdeschef mat på TV4.

Boxen kommer att lanseras under hösten och kommer  kosta 129 kronor per månad.

Läs mer