Sök

Anna Holmquist blir ny Sverigechef på Strossle

Strossle

Viviana Canoilas

Viviana Canoilas

Reporter

Den svenska mediestartupen Strossle stärker nu sin organisation och tar in ny vd för den svenska marknaden.

Strossle, som tidigare hette Sprinkle, har en tjänst som låter publicister dela innehåll med varandra. Det ska i sin tur ge mer sidvisningar och därmed extra annonsintäkter. 

Nu stärker organisationen upp sin ledning och tar in en vd för den svenska marknaden. Det blir Anna Holmquist, som bland annat har en journalistisk bakgrund och har haft ledande roller i content marketing på bland annat Houzz, Familjeliv och OTW i Sverige. 

"Det är med stor glädje jag ser fram emot att få leda den svenska delen av företaget och tillsammans med teamet bygga vidare på det som grundarna har skapat", säger Anna Holmquist i en kommentar.

Magnus Hultman, som är vd för Strossle international ser rekryteringen som ett sätt att ta Strossle i Sverige till nästa nivå.

"Med Anna i Sverige kan jag dessutom fortsätta fokuseringen på våra övriga 9 marknader och fortsatt utlandsexpansion", säger han.

Strossle grundades 2013 och har kontor i Stockholm, Malmö, Helsingfors, Oslo, Köpenhamn, Amsterdam, Madrid, Bratislava och Milano.

Bolaget köpte nyligen det svenska textanalysföretaget Saplo. Tanken är att Saplos teknik ska användas för att bättre förstå vilken sorts artiklar som varje enskild läsare vill se mer av.

Läs mer