Stravito har utvecklat en så kallad insight-plattform som vi i tidigare artiklar om bolaget beskrivit som ett slags internt Google för företag. I somras passerade SaaS-bolaget 150 miljoner kronor i ARR (årliga återkommande intäkter) och nyligen lanserades den nya tjänsten med “AI-personligheter”. Tanken är att den nya AI:n ska representera Stravitos kunders kunder, som företag ska kunna ställa frågor till för att testa nya idéer. I höstas fick bolaget in 12 miljoner kronor från sina befintliga ägare och värderades i rundan till 800 miljoner kronor. En uppgång från den senaste större rundan då bolaget värderades till runt en halv miljard. ”Pengarna kom från våra befintliga aktieägare. Anledningen var egentligen bara att vi ville säkra upp saker och ting, när det finns mycket osäkerhet i världen”, säger vd:n Thor Olof Philogène till Dagens Industri i en intervju om den nya värderingen. LÄS MER: Depict-maffian tar över, hotet mot SaaS-modellen – och kommer ChatGPT svälja e-handlarna?