Lagerhaus skalar upp sin satsning på företagskunder och tar nästa steg i att bygga ett starkt erbjudande för restauranger, kontor och event. Med fokus på långsiktig tillväxt, ett växande sortiment och en tydlig omnistrategi vill kedjan bli en självklar partner för företag – både i butik och online. Efter starten av företagssatsningen under föregående år går Lagerhaus nu in i nästa utvecklingsfas. Fokus ligger på att bygga relationer med strategiska nyckelkunder, utveckla lojalitetsprogram för företag samt bredda sortimentet för företagsmarknaden. > En naturlig destination för företag ”Vi ser en stor potential i vårt sortiment för företagsförsäljning och vill stärka vår affär både i butik och online. Vi är övertygade om att vi har ett erbjudande som passar för många olika tillfällen som arbetsplatsen, restaurangen, eventet eller julklappen till medarbetare och kunder. Vårt mål är att bli en naturlig destination för företag både i våra fysiska butiker och som e-handel”, säger Thérèse Elmquist, vd på Lagerhaus och fortsätter: ”Genom att addera företagsförsäljning som satsningsområde så skapar vi förutsättningar för tillväxt bredvid vårt konsumenterbjudande. Det ger oss fler ben att stå på i en ständigt föränderlig retailvärld och dessutom en möjlighet för fler att lära känna vårt sortiment och varumärke.” Lagerhaus öppnade sin första butik i Göteborg 1996 och idag driver kedjan över 50 butiker i Sverige och Norge, samt nordisk e-handel. ”För oss är det självklart att kunden väljer hur och när den vill möta oss och våra produkter. Ena dagen vill kunden bli inspirerad på plats, få personlig hjälp eller så brådskar inköpet och då är våra butiker bästa platsen. Andra gånger finns mer tid och de vill slippa bära och då är leverans från vår e-handel bästa alternativet. För oss spelar det ingen roll utan det viktiga är att vi kan möta kunden där kunden vill vara, därför är vår omnistrategi viktig. Inte minst i vår företagssatsning”, säger Thérèse Elmquist. VIKTIG OMNISTRATEGI Omnistrategin är en av anledningarna till att Lagerhaus valde Svea Bank som samarbetspartner i satsningen på företagskunder. ”Det är viktigt att vi kan erbjuda en så enkel och smidig köpupplevelse som möjligt. Därför ska vi alltid kunna erbjuda den betalningsmetod som passar kunden bäst – ibland kan det vara faktura, ibland företagskort eller privatkort. Där passar Svea Bank oss perfekt eftersom deras betallösning har en väldigt bra integration med butikens kassasystem”, säger Thérèse Elmquist, som också uppskattar det personliga mötet med Svea Bank: ”Vi fick förtroende för dem från första mötet och vi har en bra dialog. Jag uppskattar att de hjälper oss att tänka kring marknadsaktiviteter som vi genom dem sedan kan genomföra tillsammans.” Josefine Seifert är Sales Manager Payments på Svea Bank: ”Vi på Svea Bank är stolta över vårt samarbete med Lagerhaus. Deras satsning på företagskunder ligger helt i linje med våra värderingar, och vi ser stora möjligheter att utveckla affären och bygga ett starkt partnerskap framåt. Det känns extra värdefullt att få bidra med idéer kring marknadsaktiviteter som stärker deras erbjudande.” Vill ni ha smidiga betallösningar i alla kanaler? Läs mer om möjligheterna hos Svea här. Vad har ni för mål för er företagssatsning? ”Vi ser en stor potential i vårt sortiment för företagsförsäljning och vill stärka vår affär både i butik och online. Vårt mål är att bli en naturlig destination för företag som vill skapa inspirerande miljöer och sprida glädje till medarbetare och kunder. Under hösten har vi tredubblat omsättningen för företagsförsäljningen och budgeten för 2026 visar en tredubbling igen. Och då börjar det bli en betydande affär för oss”, säger Thérèse Elmquist. Nyfiken på smidiga betallösningar? Läs mer om hur Svea kan hjälpa er här.