De startade bolaget i slutet av februari. Då hade de inte träffats på riktigt och den ena bodde utanför Östersund medan den andra fanns åtta timmar bort i Karlstad. Men sedan dess har det gått fort. I november kommer de omsätta runt 2 miljoner kronor med en vinstmarginal på 27,5 procent. “Det har aldrig varit hetare än nu” säger Hugo Nilsson Hallgren som äger Cardvalley tillsammans med Robin Jonsson. Vad det är som är stekhet? Pokemon, såklart! De små djuren som man kan samla kort på är snart 30 år gamla och Cardvalleys explosionsartade tillväxt är verkligen ett bevis på det. För helåret 2025 kommer de ha en omsättning på ungefär 15 miljoner kronor och en vinst på över 4 miljoner kronor. Detta på en idé som för en gammaldags person som mig själv kan låta lite konstig. Cardvalley har en e-handel som säljer Pokemon-kort. Så långt inget konstigt. Men affären är bara öppen när Robin Jonsson säljer live på Tiktok. Kunderna köper packs med kort och Robin, med bara hans händer i bild, öppnar dem för tittarna. Sen skickas bilderna till köparen. “Det blir en gemensam öppning istället för att man ska sitta själv och öppna”, säger Hugo Nilsson Hallgren. Ett par gånger i veckan kör de live på Tiktok från klockan 17, till sent på natten och kunderna tagit slut eller tröttnat. Sen stänger butiken. De allra bästa korten som öppnats läggs upp som highlights på deras Tiktok-kanal. På det sättet har de kunnat växa helt utan marknadsföring. Och det började alltså utan att de hade träffats. Robin var brandman i Oftedal utanför Östersund, med ett livslångt intresse för Pokemon. Hugo var en entreprenöriellt lagd person i Karlstad. Det var när Robin hjälpte folk att bedöma kvaliteten på Pokemon-kort, så kallad gradering som de möttes. “Det kändes som att det funkade direkt mellan oss”, säger Hugo Nilsson Hallgren. “Att han var brandman och jobbade med att rädda liv gjorde också att jag litade på honom. En sån person skulle inte lura en”. Nu har Robin Jonsson flyttat från Oftedal till Karlstad, och nyligen har de skaffat en lokal med studio och jobbar heltid med Cardvalley. “Vi träffades första gången när vi hade passerat 6 miljoner kronor i omsättning”. Vad är det som har gjort att ni har lyckats? “Jag tror det främst är Robins personlighet. Han är född till att göra det här. Det märks också att vi inte gör det här för pengarna utan för kärleken till Pokemon.“