Tidigare i år bytte börsbolaget Purefun namn till Vuxen Group. Namnbytet skulle göra det lättare för marknaden att förstå vad de håller på med, sa de. Samtidigt sålde bolaget i det läget allt från hundmat till festprodukter till sexleksaker. Så beskedet som kommer nu, i samband med att bolaget visar böckerna för det första kvartalet i Vuxens brutna räkenskapsår, kanske inte är så förvånande. Där meddelar bolaget nämligen att de ska göra en strategisk översyn av bolaget och satsa på den delen som de upplever har störst tillväxtpotential. “Genom att fokusera koncernens resurser på den mest värdeskapande delen av verksamheten kan vi skapa bästa möjliga avkastning för våra aktieägare”, skriver vd Tobias Fransson i ett pressmeddelande. “Detta kan innebära renodlingar eller avyttringar av icke-kärnverksamheter, vilket skulle frigöra både kapital och ledningsresurser för en accelererad tillväxt inom sexuell hälsa.” Men hur gick det då i kvartalet? Jo! Omsättningen steg 6,1 procent till 52,2 miljoner kronor och resultatet på Ebitda-nivå låg på 4,6 miljoner kronor. LÄS MER: Purefun byter namn – blir Vuxen Group