Det är snart 15 år sedan Kids Brand Store grundades i Västerås av Mikael Arnåsen och den före detta fotbollsspelaren och Hammarbyhjälten Peter Markstedt 2011. På den tiden hinner det hända mycket saker. Numera finns bolaget i Norden, Tyskland och Nederländerna och fokuserar som namnet antyder på att sälja märkeskläder, som Polo Ralph Lauren, Nike och Peak Performance till ungdomar, främst via nätet. Nu köper Kids Brand Store varumärket Maggiore i ett inkråmsförvärv (det innebär alltså att de köper varumärket och lagret i det här fallet). Maggiore gjorde sig för ett par år sen kända för sina kepsar med tryck, som varenda preteen ville ha på huvudet. “Det ligger en magi i det här varumärket”, säger Johanna Levy, vd på Kids Brand Store. “Vi kan fortsätta att bygga vidare på det här varumärket.” I augusti släpptes en första kollektion med en hoodie och nyligen har två jackor också sett dagens ljus. “De passar bra in i vår målgrupp”, säger Johanna Levy. Maggiore grundades av Vincent Lundin och John Wiktorsson redan när de gick på gymnasiet. I och med försäljningen kommer grundarna att lämna varumärket och helt lämna över utvecklingen av det till Kids Brand Store. “Vi har ett väldigt duktigt inhouse-team som har en bra känsla och kan ta det här vidare.” Att äga ett varumärke innebär att Kids Brand Store kan få bättre marginaler på sin affär men också annat. “Vi vill säkerställa att ungdomarna som handlar hos oss kan hitta det de vill”. Kids Brand Store har efter att ha haft det kämpigt under pandemin lyckats både vända till vinst och växa. Förra året omsatte bolaget 406,3 miljoner kronor och gjorde en vinst på 12,2 miljoner kronor. Vill du ha full koll på de senaste trenderna inom e-handel – och samtidigt nätverka med branschens vassaste aktörer? Då får du inte missa Breakit E-com Day den 24 september i Stockholm. Säkra din plats här!