Det var inte länge sedan Kenza Zouiten nämndes i Breakits spalter. Så sent som i juli rapporterade vi om hårvårdsbolaget The Every, som influencern har tillsammans med maken Aleks Subosic, och att företaget växer igen efter att ha tappat fart 2023. I fjol ökade nämligen omsättningen med över 30 procent, från drygt 10 miljoner kronor 2023 till nästan 14 miljoner kronor. Enligt bolagets egen utsago beror det “större satsning inom marknadsföring samt försäljning till större butikskedjor”, som Breakit då skrev. Rörelsevinsten följde däremot inte samma utveckling och minskade från nästan 1,7 miljoner kronor 2023 till drygt 117.000 kronor förra året. Men nog om The Every. Kenza Zouiten är först och främst känd som influencer och följarskaran på Instagram uppgår idag till 1,7 miljoner. Hon är bara 34 år gammal, men är trots det en veteran i branschen. Hon startade sin blogg redan som 15-åring, och slog igenom som 16-åring. För hela det svenska folket blev hon känd i Let’s Dance, där hon medverkade 2014. Bland annat rapporterade Aftonbladet om när hon var med i tv-programmet. Nu har bokslutet för Kenza Zouiten AB kommit, där influencerverksamheten finns. Årsredovisningen avser räkenskapsåret som sträckte sig från första mars 2024 till sista februari i år. Nettoomsättningen uppgick 11,2 miljoner kronor, ett lyft från 9,7 miljoner kronor året innan. Rörelseresultatet minskade en aning och landade på 7,6 miljoner kronor, att jämföra med lite drygt 8 miljoner kronor året innan. Enligt Breakits beräkningar har bolaget, alltså sett till fjolårets siffror, en vinstmarginal på omkring 68 procent. I bokslutet framgår det även att det föreslås en utdelning på 567.000 kronor. Breakit har sökt Kenza Zouitens. LÄS MER: Kronofogden slog till mot de “magiska” stenarna – influencern Josefin Dahlberg har lämnat i smyg LÄS MER: Skuldbråk och försäljningstapp – så blev Sanne Alexandras sista år med Hubso Få de senaste nyheterna före alla andra – följ Breakits kostnadsfria nyhetsbrev!