Lovisa “Lojsan” Wallin har både podden Måndagsvibe tillsammans med kollegan Hanna Friberg, sexbolaget Niut tillsammans med Reform-grundaren Linnea Sweijer och influencern Margaux Dietz – och ett eget underklädesmärke. Nu har den senaste årsredovisningen för hennes eget bolag Lovisa Wallin AB (där hon redovisar sin övriga influencerverksamhet och reklamsamarbeten) kommit in till bolagsverket, och vi kan berätta hur det går. Omsättningen ökade förra året från 3,8 miljoner kronor 2023 till närmare 5 miljoner kronor. Resultatet efter finansiella poster från 1,1 miljoner kronor 2023 till knappt 1 miljon. Det egna kapitalet uppgick vid årets slut till 1,8 miljoner kronor. Under året har Lovisa Lojsan Wallin anställt ytterligare en person, vilket naturligtvis ökat bolagets personalkostnader. Precis som förra året plockar hon ut en utdelning på 500.000 kronor. Vad gäller underklädesbolaget Toti ser det ut som att satsningen ligger på is. Bolaget hade, enligt årsredovisningen för 2024, ingen omsättning förra året och förlusten landade på 25.000 kronor. Podden Måndagsvibes har också trillat in hos bolagsverket. Den visar att Lovisa “Lojsan” Wallin och Hanna Friberg ökade omsättningen från 4,1 miljoner kronor 2023 till 4,4 miljoner förra året. Rörelsevinsten ökade från 3,5 miljoner kronor till 3,7 miljoner. Poddkollegorna tog även en utdelning på totalt 4 miljoner kronor att dela på. LÄS MER: Nuits första år – så går det för influencertrions sexbolag LÄS MER: Stora utdelningar och miljonintäkter – så mycket tjänar profilerna i Girls of Stockholm