Så sent som på måndagen kunde vi berätta att Anna Björkeryd lämnar jobbet som varumärkes- och kommunikationschef på Kleer (det som tidigare var PE Accounting). Vad vi inte visste då var vad hon skulle göra nu. Men nu så kan vi avslöja det också. Anna Björkeryd kliver in som som marknads- och kommersiell chef på tech och konsultbolaget Compileit. Bolaget är en digital utvecklingsbyrå som bland annat jobbar med Ica, Skistar, Jula och Barncancerfonden. ”Jag har länge följt Compileits resa och inspirerats av hur de gång på gång lyckas förena enkel och genial teknik med både affärsnytta och verklig användarnytta”, säger hon i ett pressmeddelande. “Att de dessutom har en tydlig ambition att bli Sveriges främsta digitala produktutvecklingsbyrå och redan idag är en drivande kraft i att forma techutvecklingen i Europa gör det här till en resa jag är otroligt stolt över att få kliva in i”, säger Anna Björkeryd. Compileit ökade förra året sin omsättning till 27,6 miljoner kronor och gjorde då en vinst på 2,6 miljoner kronor. “Compileit bygger inte bara teknik, vi bygger lösningar som gör verklig skillnad för både företag och människor”, säger Jonathan Ortheden, vd på Compileit. “Med Anna i spetsen för marknad kommer vi kunna accelerera vår resa mot att bli Sveriges ledande byrå för digital produktutveckling.” LÄS MER: “Legendariska” värvningar till AI-bolaget, hon bryter med Redgert och Adlibris-höjdarens nya gig LÄS MER: Indra Sharma lämnar Peak – nya jobbet redan klart: “Rätt tajming” Få de senaste nyheterna före alla andra – följ Breakits kostnadsfria nyhetsbrev!