Fitnessprofilen Linn Löwes är en av Sveriges största träningsinfluencerns med över 3,3 miljoner följare på Instagram. Hon äger 100 procent av bolaget Stacci Athletics AB och 100 procent av The Only AB. Via Stacci Athletics säljer hon träningskläder genom den egna e-handeln med samma namn. Influencer-verksamheten ligger i The Only AB. Där fanns fram till 2023 även träningsappen Athli, i vilken Linn Löwes är PT. I november kunde Breakit dock avslöja att appen sålts till ett utländskt företag. Efter försäljningen gjorde bolaget en vinst på drygt 38 miljoner kronor. Vad prislappen för appen landade på är inte känt. Men under övriga rörelseintäkter i bokslutet för 2023 framkom att nästan drygt 35,5 miljoner kronor kommit in till bolaget, vilket kan jämföras med 2022 då övriga rörliga intäkter till The Only AB var 1,9 miljoner. Nu har 2024 års bokslut för The Only AB landat hos Bolagsverket. Och det visar ett rejält ras i omsättning jämfört med 2023. Nettoomsättningen för 2024 landade på 831.000 kronor jämfört med 5,4 miljoner kronor året innan. “Nettoomsättningen avviker med mer än 30 procent vilket bedöms som rimligt då bolaget sålde en egenutvecklad applikation till ett utländskt företag under föregående räkenskapsår”, skriver bolaget i förvaltarberättelsen. Resultatet, som 2023 sköt i höjden på grund av nämnda försäljning, gick från vinst på 38 miljoner till en förlust på 546.000 kronor. NEDÅT ÄVEN FÖR KLÄDBOLAGET STACCI ATHLETICS Även Stacci Athletics har stängt böckerna. Från att varje år sedan start gått med vinst vänder nu klädbolaget till förlust. Under räkenskapsåret, som sträcker sig från 1 februari 2024 till 31 januari 2025, sjönk nettoomsättningen från 9,1 miljoner till 7 miljoner kronor. Resultatet landar på minus 1,5 miljoner kronor – att jämföra med ett positivt resultat på 1,7 miljoner kronor året innan. Någon anledning till varför bolaget dippar i både omsättning och resultat framgår inte av bokslutet. LÄS MER: LISTA – Så mycket betalar svenska influencers i skatt Vill du ha full koll på de senaste trenderna inom e-handel – och samtidigt nätverka med branschens vassaste aktörer? Då får du inte missa Breakit E-com Day den 24 september i Stockholm. Säkra din plats här!