Kenza Zouitens och maken Aleks Subosics hårvårdsbolag The Every, som startades 2021, fick en flygande start. Redan det första helåret omsattes 12 miljoner kronor och resultatet landade på 1 miljon kronor. En revansch efter den tidigare modesatsningen Ivyrevel, som gick i konkurs under pandemin. Nu har en färsk årsredovisning trillat in hos Bolagsverket och vi på Breakit har tagit oss en titt på hur det har gått sedan sist. I fjol ökade The Every omsättningen med över 30 procent från drygt 10 miljoner kronor 2023 till nästan 14 miljoner kronor. Bolaget växer därmed igen efter att ha tappat fart 2023. Bakgrunden är, enligt bolaget, en “större satsning inom marknadsföring samt försäljning till större butikskedjor”. Samtidigt syns ett rejält tapp i rörelsevinsten. Från nästan 1,7 miljoner kronor 2023 till drygt 117.000 kronor förra året. Förutom The Every redovisar Kenza Zouiten egna samarbeten som influencer i bolaget Kenza Zouiten AB. Och influencerverksamheten rullar på. Omsättningen minskade från 9,9 miljoner kronor 2023 till 9,7 miljoner kronor förra året. Vinsten före skatt ökade från knappt 8 miljoner till drygt 8 miljoner kronor 2024. Bolagets eget kapital ökade från 4,7 miljoner kronor till 8,9 miljoner. Som belöning görs en utdelning på 468.000 kronor, enligt årsredovisningen. I mars 2025 beslutade styrelsen dessutom om en extra vinstutdelning på 200.000 kronor, på en extra bolagsstämma. Få de senaste nyheterna före alla andra – följ Breakits kostnadsfria nyhetsbrev! LÄS MER: Essnce gör succé genom sociala medier – nu tar doftbolaget en paus från plattformarna LÄS MER: Hånades av läraren, kraschade och räddades av skägget – nu siktar Noberu mot miljarden