Sök ikon

Hanna Schönbergs succé fortsätter – omsättningen ökar och resultatet stärks

Artikel bild
Hanna Schönberg och Eric Saade. Foto:Press/TT

Hanna Schönberg har gått från att vara influencer till att även bli entreprenör. Men hon har inte övergett samarbetena på sociala medier – långt ifrån. Nu kan Breakit avslöja att hennes influencerverksamhet fortsätter tälja guld.

Åsa Johansson

Åsa Johansson

asa@breakit.se

Reporter

Influencern Hanna Schönberg, med 1,1 miljoner följare på Instagram, har många strängar på sin lyra. Förutom att vara en profil på sociala medier (mer om det kommer vi till) har hon även modebolaget Arakii, som pojkvännen och artisten Eric Saade är delägare i. Tidigare i år kunde Breakit berätta att företaget både ökade omsättningen och vände till vinst. 

Nu avslöjar det färska bokslutet för Hanna Schönberg AB, genom vilket hon bedriver sin influencerverksamhet, att även det företaget går som på räls. 

Under fjolåret uppgick nettoomsättningen till 13 miljoner kronor, med ett rörelseresultat på 10,4 miljoner kronor. Det kan jämföras med 2023 då nettoomsättningen landade på 9,8 miljoner kronor, med ett rörelseresultat på 8,6 miljoner kronor. 

Ökningen i omsättningen beror på att ett flertal större samarbeten gjorts under året och att bolaget har vuxit i sociala medier, enligt bokslutet. 

Läs mer: Hanna Schönbergs och Eric Saades Arakii rusar

Läs mer: Eric Saade och Hanna Schönberg täljer guld – doldisbolaget Flyttsmart värt över en kvarts miljard

Få de senaste nyheterna före alla andra – följ Breakits kostnadsfria nyhetsbrev!

 

Läs mer