Störst, bäst och vackrast. Så skulle man kunna beskriva Bianca Ingrosso, i alla fall när det handlar om unga entreprenörer med sin bas på sociala medier. Caia Cosmetics har som bekant varit en dundersuccé, hennes smyckesbolag Ani Jewels går fint och Mino market, som hon har med sina brorsor, går också bra (läs mer om det här). Men från början kommer såklart mycket av hennes succé från hennes enorma genomslag på sociala medier där hon är en otrolig kraft att räkna med. På fredagen damp den pinfärska årsredovisningen för vad man skulle kunna kalla hennes sociala medier-bolag ner på Bolagsverket. Bolaget det handlar om är Bianca Ingrosso AB och det ser inte ut som hon har tappat så mycket fart alls där. Omsättningen steg till 20 miljoner från 17,6 miljoner året innan. Trots det sjunker rörelseresultatet med 500.000 kronor till 14,2 miljoner kronor. DÄRFÖR ÖKAR BIANCA INGROSSOS VINST INTE SÅ MYCKET Förklaringen bakom att vinsten sjunker trots att omsättningen ökar är att personalkostnaderna stigit med 1 miljon kronor, trots att bolaget fortsatt bara har två anställda. Här ligger alltså en rejäl löneökning för någon anställd hos Bianca Ingrosso. Dessutom har posten “råvaror och förnödenheter” ökat rejält med 1,5 miljoner kronor till 1,9 miljoner kronor. Trots det så rullar ju pengarna in som de ska, och ut också. Bianca väljer att ta en utdelning på 20 miljoner kronor från bolaget. Det är en ökning med 4 miljoner jämfört med 2023. Kvar i bolaget finns då strax över 2 miljoner kronor i eget kapital. Bianca Ingrosso AB ägs av Bianca Ingrossos holdingbolag Sammy Holding. LÄS MER: Guldregn över Benjamin Ingrosso Få de senaste nyheterna före alla andra – följ Breakits kostnadsfria nyhetsbrev!