Först var han med i en poddserien Tvålkungen. Sen tog han hem vinsten i TV4:s storsatsning The Apprentice och fick på det sättet med Gunilla von Platen på tåget. Sedan dess har Tom Flumé gnetat på med sitt hudvårdsbolag Moss & Noor. Alldeles nyligen skickade han in sin årsredovisning för 2024 och den visar att han inte bara kämpar utan att det går ganska bra också. Förra året ökade omsättningen till 5,7 miljoner kronor och bolaget vände till en vinst på en halv miljon kronor. “Vi är något så exotiskt som ett bolag som inte byter strategi så fort det kommer nya buzzwords och trender”, säger han i ett pressmeddelande. “Vi vet vad vi är bra på, men framförallt, vi vet vad vi är riktigt dåliga på.” Bolaget, som gör hudvårdsprodukter inriktade mot personer som tränar mycket, säljs nu över hela Norden. Planen är nu att gå in i Indien, Sydkorea och Japan. “Vi är fortsatt långsiktiga i allt vi gör”, säger Tom Flumé. “Det låter kanske tråkigt men blir rätt så rafflande när ekonomin är på plats. Det är kul att tjäna pengar”. Målsättningen för nästa år är att dubbla omsättningen igen – med bibehållen lönsamhet. Få de senaste nyheterna före alla andra – följ Breakits kostnadsfria nyhetsbrev!