Att Hannah Widell och Amanda Schulman är riktigt mångsysslare är knappast någon hemlighet. Det är poddar, mode, keramik och skönhetssalonger. För ett par år sedan sålde de sitt poddbolag Perfect Day till Björn Ulvaeus Pophouse och även om de fortfarande är engagerade där så har en del av fokuset legat på skönhetsvarumärket All I Am Beauty där Amanda Schulman har varit ansiktet utåt. Bolaget grundades 202 tillsammans med Jessica Dersén och Karin Svensson som har över 20 års erfarenhet av att bygga skönhetsvarumärken. Bolag har ökat sakta men säkert de senaste åren och 2024 var inget undantag visar den färska årsredovisningen som precis landat på Bolagsverket. Omsättningen växer med ungefär 25 procent till 13,7 miljoner kronor, en liten besvikelse med tanke på att målet var 50 procent. “Jag skulle säga att det främst handlar om att vi stod utan våra bästsäljare under en längre period”, skriver bolagets vd Jessica Dersén i ett mejl till Breakit. “Nu när vi har dem åter i lager ser vi en helt annan fart.” Resultatet är precis som tidigare på plus, för 2024 når All I Am Beauty till 97.000 kronor. “Vi får otroligt fin respons från våra kunder”, skriver Jessica Dersén. “Dessutom har vi vunnit fina utmärkelser för några av våra bästsäljare, bland annat för vår fantastiska mascara, vilket hjälper oss att nå ut till många nya kunder.” Det nya året har också börjat mycket bättre än förra året. “Årets första fem månader har vi växt med över 80 procent och vi har stora förhoppningar om fortsatt stark tillväxt”, skriver Jessica Dersén. Idag äger Amanda Schulman och Hannah Widell tillsammans 36 procent av All i am beauty (där Hannah har en mindre andel än Amanda), medan Jessica Dersén och Karin Svensson äger 40 procent. Vill du ha full koll på de senaste trenderna inom e-handel – och samtidigt nätverka med branschens vassaste aktörer? Då får du inte missa Breakit E-com Day den 24 september i Stockholm. Säkra din plats här!