Redan 2022 skrev vi på Breakit att influencern och entreprenören Margaux Dietz verkade ha ett nytt projekt på g under bolagsnamnet Niut.
Två år senare, i april 2024, kunde vi avslöja att hon, Reforma-grundaren Linnea Sweijer och influencerkollegan Lovisa “Lojsan” Wallin tillsammans ligger bakom Nuit och att de riktat in sig på att sälja intima produkter inom vuxensegmentet.
Margaux Dietz är vd med ansvar för strategi och produktutveckling, Lovisa Wallin jobbar utöver produktutveckling med sociala medier och marknadsföring och e-handelsveteranen Linnéa Sweijer (som nyligen sålt sitt Reforma) är rådgivare.
E-handelns första lansering var en hjärtformad vibrator och bolagets filosofi är “av kvinnor för kvinnor – och för kvinnor i alla skeden”.
“Vi vill minska orgasmglappet (att kvinnor kommer färre gånger än män i sina relationer red. anm.) men det handlar inte bara om den här typen av produkter, det är kvinnlig hälsa och njutningsprodukter”, sa Margaux Dietz till Breakit förra våren.
“Vi vill finnas för alla skeden i livet. Alla vi har barn och vet hur svårt det kan vara att hitta tillbaka till varandra efter flera barn och en förändrad kropp. Vi vill skapa en självsäkerhet och bra självkänsla, utan att säga för mycket.”
Nu har den första årsredovisningen efter lanseringen trillat in hos Bolagsverket och vi på Breakit kan nu berätta hur det går.
Omsättningen landade på 695.000 kronor och rörelseförlusten blev 125.000 kronor.
Medelantalet anställda var vid årsskiftet 1. Under året har bolaget också tagit emot ett "villkorat aktieägartillskott” på 310.000 kronor.
LÄS MER: Efter skandalåret och nya sex-satsningen – mycket tjänar Margaux Dietz
LÄS MER: Stora utdelningar och miljonintäkter – så mycket tjänar profilerna i Girls of Stockholm