Black Week är ett av årets viktigaste tillfällen för både försäljning och varumärkesbyggande. För att kunna fokusera på ledighet och återhämtning under sommaren är det därför avgörande att redan nu planera inför årets mest intensiva handelsperiod. En genomtänkt strategi kan göra stor skillnad för era affärer. Särskilt på TikTok – där användarbeteendet tydligt gynnar både konvertering och varumärkesexponering. TYDLIG EFFEKT FÖR ANNONSÖRER SOM ANVÄNDER TIKTOK Statistiken talar sitt tydliga språk: * 1,3 gånger högre sannolikhet för impulsköp jämfört med traditionella sociala medier * 1,2 gånger högre sannolikhet för köp online * 1,2 gånger högre sannolikhet att användare besöker en fysisk butik för att slutföra ett köp LÄS MER: Så kan TikToks playbook boosta era köp Faktum är att 70 procent av TikToks användare har köpt produkter som upptäckts på plattformen – varav 34 procent gör det regelbundet. SÅ ANVÄNDS TIKTOK FÖR ATT MAXIMERA EFFEKTEN UNDER SÄLJTOPPAR Men hur går man då till väga för att maximera sin budget och få ut största möjliga effekt av nedslagen på TikTok? Där kommer TikToks ”E-Commerce Playbook” in. Den lär er bland annat hur ni: * Får nya och lojala kunder genom TikTok Visste du att 64 procent av de som köpt en produkt efter att de sett den på TikTok endast har sett annonsen på just TikTok? En siffra som vittnar om den unika räckvidden ni kan få genom plattformen. * Kan öka konverteringen genom always on-nedslag Kampanjer som visas på TikTok i över tre månader har dubbelt så stor sannolikhet att driva konvertering. Genom TikTok blir ert varumärke ständigt aktuellt hos en viktig och stadigt växande målgrupp. * Bygger ert varumärke genom smarta och kreativa kampanjer Tack vare TikToks unika relation med sina användare kan ert varumärke skapa tillit och knyta an till shopparna på ett sätt som inte är möjligt någon annanstans. Genom autentiska och engagerande nedslag förvandlas era produkter till snackisar på ett organiskt sätt. GUIDEN FÖR ATT GÖRA MER KOSTNADSEFFEKTIVA KAMPANJER I HÖST Datan visar att TikTok är 69 procent mer effektiva på att bygga varumärken, och 1,4 gånger mer kostnadseffektiva när det gäller att nå kunderna jämfört med andra medier. Vill ni också upptäcka kraften i TikTok under sommarledigheten, och komma tillbaka rustade med ett nytt, kraftfullt verktyg i höst? Ladda ner TikToks E-Commerce Playbook här – och nå nya höjder under Black Week och julhandeln.