Bianca Ingrossos sminkmärke Caia Cosmetics är ingenting annat än en braksuccé. Bolaget är höglönsamt, snabbväxande och varumärket är etablerat. När det stod klart att Ingrosso, tillsammans med den bästa vännen och stjärninfluencern Lovisa Worge, skulle bygga ett nytt bolag – den här gången inom smyckessegmentet – blev det därför snabbt rubriker. Med sig på resan hade de dessutom de två Caia-medgrundarna Mikael Snabb, Jesper Matsch och konkursade Tom Hopes grundare Tomaj Sangchi. “Vi har aldrig pratat om att vi ska göra en Caia. Det var mer att jag och Bianca jobbar så jäkla bra ihop – vi har aldrig varit oense eller rykt ihop. Vi lever i symbios i det sammanhanget och kompletterar varandra”, säger Lovisa Worge i ett nytt avsnitt av Breakit Podcast. “Sen tycker vi det finns ett hål i den marknaden.” Medgrundarna, förutom Bianca Ingrosso, köptes senare ut från bolaget, en affär som bland annat finansierades genom att Worge tog ett lån samt investerade allt hon sparat ihop. “Det är mycket pengar.” “Det var en lite turbulent första start på förra året.” “Eller inte turbulent, men mer ett mellanår för att komma i fas igen.” I podden berättar hon om vad som ledde fram till grundandet av bolaget, om vad som hände när medgrundarna lämnade, hur bolaget särskiljer sig från andra aktörer på marknaden, hur livet som influencer egentligen är och hur det är att driva bolag tillsammans med Bianca Ingrosso – och mycket, mycket mer. Lovisa Worge intervjuas av Breakits vd och chefredaktör Jon Mauno Pettersson – hör det 26 minuter långa samtalet på Spotify, i din podd-app eller här nedan.