Sök ikon

Girls of Stockholm-aktuella Hanna Fribergs nya hemliga bolag – inom “fashion”

Artikel bild
Influencerna och entreprenörerna Alice Stenlöf, Lovisa Worge och Hanna Friberg. Foto: TT/montage

Girls of Stockholm-aktuella Hanna Friberg har en ny bolagssatsning på gång inom “fashion”.

Men varken Bianca Ingrossos och Lovisa Worges Ani Jewels eller Alice Stenlöfs A-dgn är konkurrenter, enligt henne själv.

Här är allt vi vet om nya bolaget.

Martina Karpmyr

Martina Karpmyr

martina@breakit.se

Webbredaktör och reporter

Influencern, poddaren och entreprenören Hanna Friberg – aktuell i realityserien “Girls of Stockholm” – har en ny satsning på g. 

I slutet av mars i år registrerades bolaget Freía Resort AB hos Bolagsverket. 

“Bolaget ska bedriva försäljning av kläder, textilier, accessoarer inom e-handelsindustrin samt därmed förenlig verksamhet”, står det där. 

Breakit har försökt komma i kontakt med Hanna Friberg för att få reda på mer kring satsningen, men hon har i skrivande stund inte återkommit med en kommentar. 

Som verkliga huvudmän för bolaget står Hanna Friberg själv, med ett ägande på mellan 50 och 70 procent. Mellan 25 och 50 procent av bolaget ägs av en person som heter Peter Jonson

I “Girls of Stockholm” avslöjas några få detaljer i seriens första avsnitt. Hanna Friberg ska tillsammans med en “killkompis” starta något nytt, men hon tänker inte uppge vad.

“Jag vill inte jobba mer med mig själv på det sättet, man tröttnar på sig själv efter ett tag. Därför vill jag göra något som kan stå på egna ben, som bara är jag”, säger Hanna Friberg. 

Efter lite övertalning från influencerkollegorna Lovisa Worge och Alice Stenlöf erkänner hon att bolaget i fråga ska fokusera på “fashion”. 

“Jag tror att det skulle kunna vara kläder”, säger Alice Stenlöf och påpekar att det hade blivit en konkurrent till hennes eget bolag A-dsgn.

“Om Hanna skulle börja göra smycken så tror jag inte att de hade sett ut som våra smycken, för vi har olika stil”, säger Lovisa Worge och syftar på hennes och Bianca Ingrossos smyckesbolag Ani Jewels

“Jag skulle nog inte säga att varken Alice eller Lovisa är konkurrenter”, säger Hanna Friberg. 

Omsättningen i bolaget för den egna influencerverksamheten Hanna Friberg AB ökade förra året från 4,8 miljoner kronor 2023 till 5,6 miljoner kronor 2024. Resultatet landade på 2,8 miljoner kronor, ungefär detsamma som för 2023. 

LÄS MER: Stora utdelningar och miljonintäkter – så mycket tjänar profilerna i Girls of Stockholm

LÄS MER: Ökar vinsten och unnar sig utdelning – så går det för Alice Stenlöf

Läs mer