Ungefär när morgontuppen gol kom poddbolaget Acast med sin rapport för det första kvartalet 2025. Först några hårda siffror från rapporten.
-
Omsättningen uppgick till 535 miljoner kronor, en ökning med 30 procent jämfört med samma period förra året.
-
Ebitda landade på minus 8,0 miljoner kronor, jämfört med minus 15,1 miljoner kronor samma period 2024.
-
Rörelseresultatet var minus 30,9 miljoner kronor, en förbättring från minus 34,8 miljoner kronor.
Tillväxten drevs framförallt av Nordamerika där Acast växte med 65 procent under kvartalet.
“Trots makroekonomisk osäkerhet har vi inte sett någon påverkan på våra leveranser av annonskampanjer under kvartalet”, skriver Acasts vd Ross Adams i rapporten.
“Vi har tagit oss igenom ekonomiska nedgångar tidigare och är säkra på vår förmåga att snabbt anpassa våra satsningar och kostnadsmassa för att säkerställa lönsam tillväxt.”