Sök ikon
Breakit logo

Nära sjufaldigad (!) försäljning för Hanna Schönbergs och Eric Saades Arakii

Artikel bild
Hanna Schönberg och delägaren i Arakii, Eric Saade. Foto:Press/TT

Influencerns e-handelssatsningar har verkligen tagit fart.

Hanna Åkesson

Hanna Åkesson

hanna.akesson@breakit.se

Webbredaktör

Det går bra för influencern Hanna Schönberg. Det visste vi sedan innan i och för sig. I april skrev Breakit om hur AB:t i eget namn ökade omsättningen med 80 procent och landade på 9,8 miljoner kronor samtidigt som resultatet snudd på dubblades till 8,6 miljoner kronor. 

I sammanhanget passade Hanna Schönberg på att ge sig själv en iögonfallande måttlig utdelning på 350.000 kronor. 

Men Hanna Schönberg har fler strängar på sin lyra, däribland modemärket Arakii, som gör skandinaviskt nedtonat, fast med en nypa Franska Rivieran-glamour. E-handelsbolaget ägs till 70 procent av Hanna Schönberg själv och till 30 procent av popstjärnan och pojkvännen Eric Saade

Nu har Arakii stängt böckerna för 2023 och Breakit kan berätta hur det har gått.

Sist bolaget släppte bokslut, för 2022, låg omsättningen på strax över miljoner med ett resultat på minus 1,5 miljoner. Nu är det en något annan visa. 

För 2023 landar Arakiis omsättning på 7,2 miljoner kronor och rörelseresultatet blir positivt på 938.000 kronor.

Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.

 

Läs mer