Sök

Sanna Guidetti växlar upp – men vinsten backar

Sanna GuidettiSociala medierinfluencers

Sanna Guidettis sociala medier växer. I november lanserade hon appen Goe tillsammans med sin man John Guidetti (till höger). Foto: Press

Julia Lundin

Julia Lundin

Reporter

Det går rätt bra nu för influencern och startup-grundaren Sanna Guidetti.

Sanna Guidetti har många bollar i luften. Förutom att arbeta som influencer så driver hon även podd med vännen Rosanna Charles och har släppt hälsoappen Goe tillsammans med sin man, fotbollsspelaren John Guidetti.

Paret flyttade hem till Sverige för drygt två år sedan efter elva år utomlands. Anledningen var att John Guidetti då hade signat ett kontrakt med allsvenska AIK.

Det färska bokslutet från influencerns 2023 visar att Sanna Guidetti, som har strax över 100.000 följare på Instagram, tjänat sig en bra hacka på reklamsamarbeten i sociala medier. Intäkterna ökar från 1,1 till 1,7 miljoner kronor. Detta samtidigt som rörelseresultatet minskar – från 0,7 till 0,4 miljoner kronor. Till skillnad från många av sina influencerkollegor gör Sanna Guidetti ingen vinstutdelning.

Ett av Sanna Guidettis större reklamsamarbeten i år är med dryckesjätten Coca Cola.

I november 2023 lanserade paret Guidetti startupen Goe – en app fokuserad på mat där användarna får tillgång till färdiga kostscheman. Det kan liknas vid hur tjänsten Lifesum fungerar.

Användarna betalar en avgift för att prenumerera på kostschema som är skapade av stjärnkocken Lindor Wink som bland annat coachat det svenska juniorkocklandslaget till ett OS-guld. Inspirationen kommer från parets vardagsliv.

Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.

Läs mer