Sök

Flaggskeppet som försvann – så har Klarna förändrat sin affärsmodell (i det tysta)

KlarnafintechBetalningar

Illustration med bilder på Klarna och vd:n Sebastian Siemiatkowski. Foto: Magnus Hjalmarson Neideman / SvD / TT

Martin Hävner

Martin Hävner

Reporter

Den var innovativ, banbrytande och möjliggjorde bolagets snabba expansion.

Men nu är det nästan tyst om Klarna Checkout.

Vi frågade oss varför och hittade:

✔️ Därför blev den en succé i Sverige – men flopp på andra marknader
✔️ När Sebastian Siemiatkowski utbrast: “They beat us at our own game”
✔️ Den nya, stora och okända risken
✔️ Diskussionerna om att sälja "gamla Klarna"

  • Pris från
  • 349 kr
  • /månad

Få tillgång till all vår journalistik – bli medlem på Breakit!

Genom att fylla i din mejl och klicka på knappen samtycker du till att Breakit sparar din e-postadress. Läs mer här om hur vi hanterar personuppgifter.

Tillgång till alla artiklar

Få det senaste först

Bli en del av vår community

  • Tillgång till alla artiklar
  • Få det senaste först
  • Bli en del av vår community

Läs mer