Sök

Efter tidigare kökaos – så agerar Bianca Ingrossos Ani Jewels inför butiksöppningen

Ani Jewelsehandel

Lovisa Worge och Bianca Ingrosso. Foto: Press

Åsa Johansson

Åsa Johansson

Reporter

Bianca Ingrosso och Lovisa Worge slår upp dörrarna till Ani Jewels första popup-butik och erbjuder de 100 första kunderna en julklapp.

Liknande upplägg hos andra varumärken har tidigare fått kaos att bryta ut – och det har fått bolaget att agera.

“Vi är medvetna om de utmaningar som kan uppstå med sådana erbjudanden. Säkerheten och köhanteringen har därför planerats noggrant”, skriver vd:n Tomaj Sangchi till Breakit.

Ännu en popup-butik intar Stockholm. 

Under helgen kommer smyckesbolaget Ani Jewels, grundat av profilerna Bianca Ingrosso och parhästen Lovisa Worge, haka på trenden med att gå från att endast sälja genom den egna e-handeln till att ha en fysisk butik. I alla fall ett tag. 

“Det är ett utmärkt tillfälle att stärka Ani som varumärke och fördjupa relationen med både nya och befintliga kunder”, skriver vd:n tillika techprofilen Tomaj Sangchi i en kommentar till Breakit. 

Konceptet tycks bli allt vanligare och fler och fler hoppar på trenden. När Bianca Ingrossos skönhetsbolag Caia Cosmetics slog upp dörrarna till sin första popup-butik på det anrika varuhuset NK ringlade kön lång – och hennes fans köade i timmar. Även influencern Matilda Djerf gjorde succé när hennes e-handel Djerf Avenue, öppnade en popup-butik i Stockholm i somras. 

Tomaj Sangchi skriver att målet med butiken är att öka kännedomen om bolaget, introducera den nya julkollektionen och “erbjuda en exklusiv och minnesvärd shoppingupplevelse.”

“Dessutom är det en rolig utmaning för oss att varje år göra något speciellt till julen i samarbete med våra partners”, skriver Tomaj Sangchi. 

När Lyko för några veckor sedan öppnade en butik i centrala Stockholm, och utlovade att de 500 första kunderna skulle gå en goodiebag, utbröt kaos. Polis kallades till platsen för att se till att ingen skulle skadas. 

Ani Jewels har ett liknande upplägg och ska erbjuda de 100 första kunderna en julklapp – något Bianca Ingrosso själv har utlovat genom inlägg på sitt Instagramkonto med 1,3 miljoner följare. 

Lovisa Worge, Tomaj Sangchi och Bianca Ingrosso. Foto: Press

Hur tänker ni gällande säkerheten?

“Vi är medvetna om de utmaningar som kan uppstå med sådana erbjudanden. Säkerheten och köhanteringen har därför planerats noggrant. Extra personal kommer att finnas på plats för att hantera folkmängden och säkerställa en smidig och säker upplevelse”, skriver Tomaj Sangchi. 

“Julklapparna till de första 100 kunderna som handlar på lördagen och söndagen är en liten gest av tacksamhet från vår sida. Det är inte en större gåva, så vi vill inte att det ska ta fokus från allt annat spännande vi erbjuder.”

Både Bianca Ingrosso och Lovisa Worge kommer att vara på plats i butiken under helgen, enligt inlägg på Lovisa Worges sociala medier. 

Duon grundade Ani Jewels tillsammans med Tomaj Sangchi under 2021. Det första verksamhetsåret, 2022, omsatte bolaget närmare 20 miljoner kronor med en vinst på 4,6 miljoner kronor.  

Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.

Läs mer