Söker man sig på svenska rakhyvelsbolaget Estrid i Nederländerna så kan hända att man slussas vidare till konkurrenten Gillette Venus hemsida. Det är i alla fall där man hamnar om man går in på Estrid.nl. Upptäckten har gjorts av den svenska snabbväxaren som svarade sin jätte till konkurrent på sociala medier igår kväll – ett svar som har fått det största engagemanget någonsin hos Estrid. ”Kära Gillette, tack för att ni ser oss”, skriver Estrid och fortsätter: ”Ni äger 73 procent av hårborttagningsmarknaden så det finns verkligen ingen anledning att oroa sig för lilla Estrid.” [https://cdn.breakit.se/assets/media/images/3e16c907bbe4a5c5808b2e08dac46d44.png] Estrid skriver att domän-köpet, oavsett köpare, gjorde bolagets dag. Gillette omsatte över 100 miljarder kronor förra året, vilket kan jämföras med att Estrid omsatte under en halv miljard, eller 427 miljoner kronor för att vara exakt. Folk verkar heja på en underdog (i sammanhanget) för på Gillettes Instagramkonto kommenterar följare att bolaget borde ge Estrid sin domän tillbaka. Frågan är – har Gillette nu gett Estrid den bästa PR-knuffen någonsin? Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.