Breakit logo
Sök ikon
Breakit logo

Rusning när Bianca Ingrosso öppnade popup-butik – fansen köade i timmar

Bianca Ingrossos reaktion när hon får se köerna utanför NK inför öppningen av Caias popup-butik. Foto: Tobias Blixt

Caia Cosmetics följer trenden med e-handlare som vill synas fysiskt. När skönhetsmärket slog upp portarna till bolagets första popup-butik hade fansen redan köat i timmar.

"Jag kände mig nästan lite som kronprinsessan Victoria när jag gick ut där", säger Bianca Ingrosso till Breakit.

Matilda Andersson

Matilda Andersson

matilda@breakit.se

Nyhetschef

Klockan var strax efter 05.00 på torsdagsmorgonen när 22-åriga Daiana Toledo ställde sig utanför ingången till NK. Därefter fylldes kön på. Och blev längre och längre. Enligt Breakits reporter på plats ringlade den över hundra meter lång.

Anledningen? Bianca Ingrossos Caia öppnade popup-butik inne på Stockholms mest anrika varuhus.

"Man vill kunna känna och klämma på produkterna och se olika nyanser", säger Daiana Toledo.

Kön sträckte sig runt halva kvarteret. Foto: Tobias Blixt

Caia-grundaren var själv på plats vid öppningen, iklädd rosa dräkt – som matchade den för dagen rosafärgade NK-klockan.

"Det är så fint att se hur hon har utvecklats. Att hon visar att kvinnor kan ta plats och inspirerar alla. Hon har inte gett upp på sina drömmar", fortsätter Daiana Toledo.

Det är en rejält påkostad satsning – som bland annat innehåller en kaffevagn med brandade Caia-koppar. Foto: Tobias Blixt

"Det här känns overkligt. Vad är det för dröm vi lever i idag. Jag kände mig nästan lite som kronprinsessan Victoria när jag gick ut där. Inte alls vad jag är van vid, så man blir nästan lite svenskt skygg", säger Bianca Ingrosso till Breakits reporter på plats.

Ger popup-butiken mersmak att starta fler butiker?

"Det är det enda vi vill, självklart. Men i sin takt. Vi måste göra det bra. Det får ta sin tid", säger Caia-grundaren och fortsätter:

"Man vill ju att kunderna ska få klämma och känna på våra fantastiska produkter."

Skönhetsmärkets drag att öppna popup-butik följer en tydlig trend där fler och fler e-handlare just nu väljer att även stärka sin närvaro fysiskt. Bland andra svenska märken som gjort samma sak finns bland annat Matilda Djerfs Djerf AvenuePetra Tungårdens Adoore och Stina Lönnkvist och Josefin Landgårds Mantle.

Caia Cosmetics gjorde ett rekordår 2022. Bolaget ökade omsättningen från 320,3 miljoner kronor 2021 till 408,4 miljoner i fjol. Rörelseresultatet steg från 114,6 miljoner kronor till 128,3 miljoner.

Popup-butiken inne på NK. Foto: Tobias Blixt

LÄS MER: Nytt pengaregn från Caia – och guldkantade optioner till personalen​

Läs mer