Om man tillhör de mest aktiva användarna på Tinder, innebär det att man är väldigt lyckad på dejtingmarknaden eller tvärtom?
I vilket fall så bedömer Tinder att de är en köpvillig målgrupp. Dejtingappen, som gjorde swajpandet till en del av jakten på kärlek (med mera), rullar nämligen ut ett erbjudande till sina mest aktiva användare, skriver Bloomberg.
För 499 dollar i månaden (ja, du läste rätt, över 5500 kronor) ska de flitigaste tindrarna få nya funktioner i appen, som till exempel möjligheten att skicka direktmeddelanden till personer som de inte har matchat med. De kan alltså runda grundidén om att attraktion och intresse ska uppstå från två håll.
I priset ingår även möjligheten att ”bli sedd och se Tinders mest attraktiva profiler”, enligt bolaget.
Bara 1 procent av alla Tinderanvändare kommer att erbjudas prenumerationen. Bolaget förväntar sig inte heller en flodvåg av nya betalande kunder. Men satsningen kommer samtidigt som Tinders moderbolag Match Group tappar användare.
Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.