Sök

United Screens värvar lekfull Youtube-kanal till sitt profilstall

United ScreensFamily playlab

Family playlab. Foto: United Screens.

Sara Lindmark

Sara Lindmark

Reporter

Family playlab som har över 40 miljoner visningar varje månad inleder ett samarbete med Youtubenätverket United Screens.

Den populära Youtube-kanalen drivs av Linköpingsbon Tomas Hellberg som 2014 började filma sina barn då de lekte på olika lekland. I dag har Family playlab över 40 miljoner visningar månad och 259.000 prenumeranter.  

Nu värvas den av United Screens. 

“Mina barn tycker att det är kul att både skapa innehållet när de leker, och att få så mycket positiv respons från tittare över hela världen som gillar att ‘leka med dem’”, säger Tomas Hellberg.

Deras mest sedda video är från Stellas lekland och har i skrivande stund 59,9 miljoner visningar.

Youtube-nätverket United screens som kopplar samman Youtube-profiler med annonsörer, grundades 2013 och ingår i Bonnier Growth. Förra året omsatte bolaget 54 miljoner kronor.

Läs mer