Sök

Jollyroom nästa att dras med i babykrisen – vänder till brakförlust efter minskat barnafödande: ”Kvarts miljard försvann”

Jollyroome-handel

Mattias Jacobsson, vd Jollyroom

Hanna Åkesson

Hanna Åkesson

Webbredaktör

Babykrisen breder ut sig. Efter Babyworld, Bonti och Babyshop heter nästa offer Jollyroom. E-handlaren som omsätter miljarder har efter flera år av stark tillväxt vänt till en rejäl förlust.

Vd:n Mattias Jacobsson säger att det har skett en överetablering i branschen men att Jollyroom ska ta sig ur stålbadet som nummer ett i Norden.

Att det föds färre barn i Sverige har inte heller gått obemärkt förbi: ”Vår bedömning är att cirka 200–250 miljoner kronor i marknadsvärdet försvann”.

  • Pris från
  • 349 kr
  • /månad

Få tillgång till all vår journalistik – bli medlem på Breakit!

Genom att fylla i din mejl och klicka på knappen samtycker du till att Breakit sparar din e-postadress. Läs mer här om hur vi hanterar personuppgifter.

Tillgång till alla artiklar

Få det senaste först

Bli en del av vår community

  • Tillgång till alla artiklar
  • Få det senaste först
  • Bli en del av vår community

Läs mer