Sök

Slog igenom som Kissie som tonåring – så går det för Alexandra Nilssons bolag

influencers

Alexandra Nilsson. Foto: Press

Hanna Åkesson

Hanna Åkesson

Webbredaktör

Blev rikskändis redan som tonåring.

Hon slog igenom stort som tonåring under namnet Kissie och blev tidigt frekvent omskriven i kvällstidningarna för sina provocerande inlägg med fjortisestetik. Då var inte influencer ett etablerat yrke som idag. Motsvarigheten runt 2010-talet hette bloggare. 

Idag är Alexandra Nilsson, 31, en veteran i branschen med 300.000 följare på Instagram och en mer humoristisk och upplyftande approach på sociala medier. 

Influens.se har dykt ner i böckerna för räkenskapsåret 2022 och årsredovisningen visar att det var ett svagt år. För första gången backade både intäkterna och resultatet, skriver sajten. 

Omsättningen sjönk med runt 21 procent till 3 miljoner kronor medan rörelseresultatet backade hela 60 procent och landade på 700.000 kronor. 

Alexandra Nilsson har inte gett någon förklaring till tappet. 

Förutom betalda samarbeten på sociala medier drog Alexandra Nilsson även igång poddandet under fjolåret. Hon har podden ”Ord och inga visor” på Acast tillsammans med kollega Dasha Girine.

Läs mer