Mediafy, som erbjuder tidningsprenumerationer, såg dagens ljus 2001 och blev 10 år senare en del av Bonnierkoncernen. Mediafy har även ett dotterbolag, Morot & Co, som förmedlar företagsgåvor från företag till både deras anställda och kunder. Nu kliver Bonnier Capital, tidigare Bonnier Ventures, in som den enda ägaren. Det framgår av ett pressmeddelande. I samband med ägarbytet ska en ny styrelse tillsättas för att stärka bolagets position på den svenska marknaden, heter det i meddelandet. "Med stöd från våra nya ägare kan vi fortsätta att skapa värde för våra kunder och utmana branschen”, skriver Cecilie Moxheim, vd på Mediafy. “Vi är redo att fortsätta vår tillväxtresa och ta vara på de möjligheter som ligger framför oss", fortsätter hon. Johan Skagerlind, investeringsdirektör på Bonnier Capital, kommenterar: "Vi är mycket imponerade av hur Mediafy har lyckats behålla sin starka och lönsamma position inom prenumerationer samtidigt som de har lanserat Morot & Co och framgångsrikt växt det till 100 miljoner kronor i intäkter på bara några år. Vi ser fram emot att samarbeta med Mediafy och stödja dem på den fortsatta resan", skriver Johan Skagerlind. Några summor framgår inte. Cecilie Moxheim berättade i en intervju med Breakit i början av året om bolagets strategi framåt och fokus i kristider. Läs hela artikeln här. Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.