Klättermusen gläntar på dörren – och avslöjar milstolpen de når redan i år
De har varit tysta som en mus, fram tills nu. Det närmast mytomspunna outdoorbolaget Klättermusen med 40 år på nacken har en vd som vill bygga ett modernt startupbolag på det gamla hantverket.
Att Klättermusen går från analogt till digitalt och från introvert till extrovert märktes inte minst när kläderna frontades i rapparen Drakes video i somras.
För Breakit berättar ägaren och vd:n Gonz Ferrero om vad som väger tyngre än hållbarhet, när bolaget kommer gå med vinst och varför man måste välja – producerar man en Iphone eller en H&M-tröja?
Har du redan ett konto?
Få tillgång till all vår journalistik – bli medlem på Breakit!
Breakit Premium från
299 kr/mån
Alla artiklar, kartläggningar och rapporter
Eller
Lås upp artikeln för
59 kr
Engångsbetalning - snabbt och enkelt
Läs mer